piątek, 2 kwietnia 2010

Programy partnerskie

Programy partnerskie na pierwszy rzut oka dają możliwość łatwego i wysokiego zysku. Polegają one zazwyczaj na tym, że uczestnik programu partnerskiego umieszcza na swojej stronie link do tego sklepu internetowego lub np. instytucji finansowej i od tej chwili, za każdym razem, kiedy ktoś kiedy ktoś korzystając z tego linku wejdzie do danego sklepu internetowego i zrobi w nim zakupy, uczestnik programu partnerskiego otrzyma prowizję za te zakupy. Prowizja zazwyczaj wynosi kilka procent ceny produktu. Prześwietlmy zatem opłacalność inwestowania w PP. Załóżmy, ze za sprzedaż każdego produktu otrzymujemy prowizję wynoszącą średnio 10 zł. Załóżmy, że jeden na dziesięciu gości odwiedzających twoją stronę przejdzie przez twój link partnerski do sklepu internetowego co dziesiąty z nich dokona zakupu. To oznacza, ze co setny gość na twojej stronie zrobi zakupy i pozwoli Ci zarobić 10 zł. To z kolei oznacza, że abyś miał zysk w wysokości 1000 zł., twoją stroną musi odwiedzić 10 000 osób. A to, ze co setny gość zrobi takie zakupy jest co najmniej bardzo optymistycznym założeniem. Oczywiście są takie PP, w których za każdego klienta możemy otrzymać nawet kilkaset złotych, ale zważywszy na to, że to muszą być sklepy sprzedające droższe produkty, liczba kupujących będzie o wiele niższa. Jednak wielu jest takich, którzy dość sporo zarabiają w programach partnerskich. Jak to robią? Otóż prowadzą dobre i często odwiedzane strony. Najlepiej, jeśli są to strony powiązane tematycznie ze sklepem internetowym, który promują. Więc czytelniku jeżeli nie zamierzasz poświęcać swojej stronie internetowej dużo czasu, to PP raczej nie są odpowiednim pomysłem dla ciebie.